Presentaties. We gaan er vaak met frisse tegenzin naartoe of de verveling slaat al snel toe. Wanneer was jij voor het laatst écht geboeid door een presentatie? En voelde je niet de behoefte om tussendoor de berichten op je telefoon te checken?
Een goede presentatie is als een cadeautje voor je publiek. Wil je jouw toehoorders ook cadeautjes geven? Vraag dan onze gratis whitepaper Presenteren aan.
Whitepaper aanvragenEen mooi verpakt cadeau laat de ontvanger op het puntje van zijn stoel zitten. Alsof hij het pakje uit de handen van de gever wil grissen. Zo is het in het ideale geval ook met je presentatie: hij is boeiend en maakt gretig naar de inhoud. In onze whitepaper geven we je tips om dat effect te bereiken bij jouw publiek.
Een cadeautje dat op zichzelf niet zo bijzonder is, kan dat wel worden als de gever er een pakkend en passend verhaal bij vertelt. Bij een presentatie is dat niet anders. Verhalen maken concrete zaken abstract, verbinden en roepen emotie op bij je luisteraars. En, nog belangrijker: je luisteraars vertellen je verhaal verder. Maar wat zijn de kenmerken van een goed verhaal? Dat ontdek je in onze whitepaper.
Misschien heb je wel eens van de Golden Circle van Simon Sinek gehoord: why, how, what. Heb je er dan al eens aan gedacht dat je deze ook uitstekend kunt toepassen in een presentatie? In onze whitepaper leggen we uit hoe.
Je hebt een prachtige PowerPoint of Prezi gemaakt, maar als je jouw toehoorders niet actief bij je presentatie betrekt, zullen ze er maar 50% van onthouden. Met de juiste aanpak kun je dit percentage opschroeven naar 75%. Hoe? Dat lees je in onze whitepaper. Staat er binnenkort weer een presentatie op je programma? Met de tips uit onze whitepaper Presenteren vergroot je de kans dat je publiek echt geboeid is door je verhaal. Vraag hem nog vandaag aan!